کلاه کاسکت, لوازم موتورسیکلت

نکات مهم درباره بررسی و معاینه فنی | کلاه موتور 46

[فروشگاه کلاه کاسکت و نمایندگی لوازم موتور سواری موتورمن خرید اینترنتی کلاه کاسکت ، کلاه کاسکت ارزان قیمت ، کلاه کاسکت فک متحرک ، کلاه وسپا ، کلاه کراسی ، نمایندگی کلاه کاسکت راپیدو ، نمایندگی کلاه کاسکت ردلاین ، کلاه کاسکت تکنو ، کلاه موتور ، لوازم موتور سواری ، کلاه کاسکت LVS , عینک موتور سواری ، کلاه موتورسیکلت ، عینک فیس دار ، لباس موتور سواری ، شولدر و …] [publish_date_بورس کلاه موتور سواری و کلاه ایمنی موتورسیکلت کلاه موتورسنگین لوازم موتورسگین کلاه کاسکت وسپایی ] [سایت خرید و قیمت کلاه موتور سواری و لوازم ایمنی موتور] [فروشگاه کلاه کاسکت موتورمن] نکات مهم درباره بررسی و معاینه فنی

وقتی فصل تابستان فرا می‌رسد و دمای هوا بهتر می‌شود شاید دوست داشته باشید موتورسیکلت خود را از پارکینگ بیرون بیاورید و ساعت‌ها با موتورسیکلت خود در شهر بگردید. اما قبل از انجام این کار لازم است برای جلوگیری از بروز حادثه در اثر خراب یا معیوب بودن موتورسیکلت برای بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت موتورسیکلت خود اقدام کنید. بعضی از موتورسواران بسیار باتجربه در اولین موتورسواری خود در فصل تابستان تصادف می‌کنند، زیرا آنها اقدامات لازم برای آماده کردن موتورسیکلت خود برای موتورسواری را انجام نداده‌اند.
تعمیر و نگهداری اولیه موتورسیکلت پس از استفاده نکردن از آن برای مدت طولانی در فصل زمستان ضروری است و کار چندان سختی هم نیست. با این کار، دست کم مشکلاتی که باید رفع شوند را تشخیص می‌دهید. با معاینه و بررسی فنی موتورسیکلت در صورت خرابی موتورسیکلت یا معیوب بودن آن دیگر سوار آن نمی‌شوید و در جایی گیر نمی‌کنید. اگر موتورسیکلت، مشکل جزئی دارد که باید آن را رفع کنید و در عین حال قابل سوار شدن است، آن را مستقیما به تعمیرگاه خود ببرید و آنچه را می‌بینید به مکانیک خود بگویید. قبل از شروع معاینه، کتابچه راهنمای مالک خود را در دسترس داشته باشید و سپس مراحلی که در زیر گفته شده است را دنبال کنید.

موتورسیکلت خود را تمیز کنید

اگر مدت زیادی است که از موتورسیکلت خود استفاده نکرده‌اید و در پارکینگ مانده است به احتمال زیاد گرد و غبار روی آن نشسته و باید آن را تمیز کنید. حتی اگر در طول مدتی که از آن استفاده نکرده‌اید آن را تمیز نگهداشته‌اید، شستن آن توصیه می‌شود زیرا ممکن است پس از شستن، عیب و ایرادات و یا آسیب‌دیدگی‌ها بهتر تشخیص داده شوند. شستن آن به شما امکان می‎‌دهد مشکلات و هرگونه عیب و نقص در موتورسیکلت را بهتر ببینید.

برای بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت باتری خود را چک و در صورت نیاز آن را شارژ کنید

بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت می‌توانید شارژ باتری را با استفاده از یک ولت‌متر که با قیمت نسبتا مناسب در هر فروشگاه لوازم الکترونیکی یا فروشگاه لوازم جانبی موتورسیکلت وجود دارد، بررسی کنید. از ولت متر برای بررسی باز بودن مدار (عدم اتصال باتری) استفاده می‌شود. برای خواندن ولتاژ، سرب مثبت مترها را روی ترمینال مثبت باتری و ترمینال و سرب منفی روی ترمینال منفی باتری قرار دهید. به طور کلی، وقتی ولت متر، عدد 12.8 ولت برای باتری معمولی و 13.2 ولت برای باتری که تعمیر و نگهداری نشده است را نشان دهد، یعنی باتری کاملا شارژ شده است.
هر خوانش زیر این اعداد، اما بالای 11 ولت به این معنا است که باتری باید دوباره شارژ شود. مقدار کمتر از 11 ولت نشان می‌دهد که عمر باتری به پایان رسیده و باید آن را تعویض کنید. با این حال، حتی در صورت نمایش عددی پایین‌تر از 11 ولت، باتری ممکن است باز هم هنگام شارژ کردن کار کند و شارژ هم شود.
اگر در باتری موتورسیکلت شما از آب مقطر استفاده می‌شود، مطمئن شوید که آب آن در سطح مورد نیاز است. همیشه از آب مقطر جهت پر کردن باتری استفاده کنید. استفاده از قطره چکان‌های دارویی برای این کار مفید خواهد بود.

سطح روغن موتور را بررسی کنید

عدم وجود روغن کافی مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند، بنابراین هنگام بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت به شیشه مخزن روغن نگاه کنید تا از کافی بودن سطح آن مطمئن شوید. روغن و فیلتر خود را حداقل یک بار در سال تعویض کنید یا اگر در تمام طول سال از موتورسیکلت استفاده می‌کنید هر شش ماه یکبار آن را تعویض کنید. تخلیه و تعویض روغن و فیلتر موتورسیکلت اگرچه کثیف‌کاری دارد اما کاری سختی نیست. قبل از تعویض، به دفترچه راهنمای خود نگاه کنید تا بفهمید چه فیلتر و روغن موتوری را خریداری کنید.
اگر می‌خواهید خودتان، روغن را عوض کنید، کتاب‌های خوبی وجود دارد که نحوه تعویض روغن را توضیح می‌دهند. اما بسیاری از موتورسیکلت سواران ترجیح می‌دهند که فروشنده، خود روغن موتورسیکلت را تعویض کند. شروع فصل موتورسیکلت سواری زمان خوبی برای انجام این کار از جمله تنظیم روغن موتور است.

برای بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت به لاستیک‌های موتورسیکلت نگاهی بیندازید

اگر آج لاستیک کمتر از 2 میلی متر ضخامت دارد یا ترک‌‌ها و آسیب زیادی به آن وارد شده است بایستی لاستیک را تعویض کنید. فشار لاستیک را بررسی کنید و اگر مقدار فشار کمتر از سطح توصیه شده سازنده است (معمولا روی دیواره کناری لاستیک حک می‌شود) لاستیک‌ها را باد کنید. این کار بسیار ضروری و مهم است. بسیاری از تصادفات به دلیل فشار کم لاستیک رخ می‌دهد.

سطح روغن ترمز را بررسی کنید

هنگام بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت به شیشه مخزن روغن یا چشم باک روی میله دسته موتورسیکلت برای مشاهده سطح روغن ترمزهای جلو و به شیشه کناری موتورسیکلت برای تماشای سطح روغن ترمزهای عقب نگاه کنید. آیا روغن ترمز آن در سطوح مورد نظر است یا خیر. رنگ روغن ترمز باید شفاف و تمیز باشد. وقتی رنگ روغن ترمز قهوه‌ای است یا رنگ قهوه‌ای سوخته دارد، کارایی ترمز کاهش می‌یابد و در نتیجه روغن را باید تعویض کنید.

بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت با چک کردن سطح مایع خنک‌کننده

اگر موتورسیکلت شما با مایع خنک می‌شود، سطح مایع خنک‌کننده موتورسیکلت را بررسی کنید. مخزن انبساط در کنار رادیاتور شما دارای علائم سطح بالا و پایین است و به شما می‌گوید که آیا به ضد یخ بیشتری نیاز است یا خیر. وضعیت شلنگ‌های رادیاتور را بررسی و در صورت ترک خوردگی آنها را تعویض کنید.

فیلتر هوا را عوض کنید

موتورسیکلت‌سوران خیابان و صاحبان موتورسیکلت‌های خاکی و دوگانه اسپرت حداقل یک بار در سال باید فیلتر هوا را تعویض کنند. اگر فیلتر هوایی از نوع فوم قابل استفاده مجدد دارید، فیلتر هوای خود را تمیز کنید. اگر نمی‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید، توصیه می‌کنیم به سراغ فروشنده بروید.

شمع‌ها را تعویض و اتصالات سیمی را از نظر ترک‌خوردگی بررسی کنید

هنگام بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت دقت کنید که کلاهک‌ها باید سفت و محکم باشند. موتورسوارانی که نمی‌توانند این کار را انجام دهند بهتر است معاینه و بررسی این قسمت‌ها را به مکانیک خود بسپارند. گذشته از این مورد، مطمئن شوید چراغ جلو، چراغ ترمز و چراغ راهنما کار می‌کنند و اتصالات الکتریکی کمکی شل نشده‌اند.

کشش زنجیر را بررسی کرده و زنجیر را روغن کاری کنید

اگر موتورسیکلت شما تسمه‌دار است، تسمه‌های آن را از نظر آسیب‌دیدگی بررسی کنید. موتورسیکلت‌های شفت‌محور ممکن است به روغن دیفرانسیل بیشتری نیاز داشته باشند یا نیاز باشد که روغن آن را تعویض کنید، بنابراین دستورالعمل‌های مربوط به نحوه بررسی آن را در دفترچه راهنما مرور کنید.

لنت‌های ترمز چرخ های جلو و عقب را بررسی کنید

سایش لنت به میزان مسافتی که با موتورسیکلت طی کرده‌اند و تعداد دفعات ترمزگیری شما بستگی دارد. اما با یک بررسی و معاینه چشمی می‌فهمید که آیا لنت‌های ترمز شما فرسوده و نازک شده‌اند و نیاز به تعویض دارند یا خیر.

کابل‎های ترمز و ساسات را چک کرده و مطمئن شوید که به خوبی کار می‌ کنند

ترمزها باید محکم بوده و اسفنجی نباشند. با سوار شدن روی پایه مرکزی موتورسیکلت، چرخ‌ها را بچرخانید و مطمئن شوید که ترمزها ساییده نشده یا گیر نمی‌کنند. هنگام موتورسواری، عملکرد ترمز را بررسی کنید. ببینید آیا اهرم سوسات به آرامی به جلو و عقب حرکت می‌کند یا خیر.

برای بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت موتور خود را با استفاده از ساسات روشن کنید

پس از روشن کردن موتور با ساسات برای بررسی و معاینه فنی موتورسیکلت بگذارید موتور چند دقیقه با دور کم کار کند. اگر موتور روشن نشد، مطمئن شوید که سوئیچ «Kill» خاموش و کلید روشن است تا بفهمید آیا چراغ‌های شما کار می‌کنند یا خیر. اگر چراغ‌ها، نور کمی دارند، باتری شما ضعیف است. برای جلوگیری از خالی شدن کامل باتری، موتورسیکلت خود را با استارت زدن روشن کنید.

نتیجه‌گیری

اگر نمی‌‌توانید موتورسیکلت خود را سرویس ‌کنید، این فهرست به شما می‌گوید که چه کاری باید انجام دهید یا جه مواقعی باید موتور سیکلت خود را برای معاینه به نزد مکانیک ببرید.

امتیاز دهید
[rule_ruleNumber_plain] [rule_ruleNumber] [فروشگاه کلاه موتور ، فروشگاه کلاه ایمنی موتور سواری ، فروشگاه کلاه کاسکت تهران ،مشهد،خوزستان،ایلام،رشت،زنجان،لرستان،اردبیل،کردستان و ارسال رایگان به تمام ایران.فروشگاه لوازم موتور سیکلت لوازم موتور سواری ، تجهیزات موتورسواری ، طلق کلاه کاسکت ، لوازم کلاه کاسکت، ابر کلاه کاسکت ، کلاه کاسکت ارزان قیمت ، خرید کلاه وسپا ، خرید کلاه کراس ، کلاه فک متحرک کلاه ایمنی بدون فک کلاه کاسکت فک متحرک ارزان قیمت کلاه راپیدو ، ردلاین ، تکنو ، lvs ال وی اس ، لباس موتور سواری کلاه موتورسیکلت یزد یاسوج گیلان زاهدان همدان کلاه موتور زرد ، کلاه موتور قرمز ، کلاه موتور مشکی ، کلاه کاسکت نارنجی در سایت کلاه کاسکت تهران بورس لوازم موتورسواری] #نکات #مهم #درباره #بررسی #معاینه #فنی Prompt لوازم موتور خرید اینترنتی کلاه کاسکت و خرید و قیمت آنلاین کلاه موتورسیکلت ارزان
[قیمت کلاه کاسکت > خرید مستقیم کلاه ایمنی موتور سواری از فروشگاه و سایت کلاه کاسکت و نمایندگی انواع لوازم موتور سواری در تهران همراه ارسال رایگان و سریع به سراسر کشور 09127921098 – 09913539773] #کلاه کاسکت #کلاه موتور #لوارم موتور سواری #کلاه کاسکت ارزان #کلاه موتور سواری #کلاه موتورسیکلت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید