دانستنی‌های موتور سیکلت, کلاه کاسکت

درباره کویر موتور: متحول کننده صنعت | کلاه موتور 46

[فروشگاه کلاه کاسکت و نمایندگی لوازم موتور سواری موتورمن خرید اینترنتی کلاه کاسکت ، کلاه کاسکت ارزان قیمت ، کلاه کاسکت فک متحرک ، کلاه وسپا ، کلاه کراسی ، نمایندگی کلاه کاسکت راپیدو ، نمایندگی کلاه کاسکت ردلاین ، کلاه کاسکت تکنو ، کلاه موتور ، لوازم موتور سواری ، کلاه کاسکت LVS , عینک موتور سواری ، کلاه موتورسیکلت ، عینک فیس دار ، لباس موتور سواری ، شولدر و …] [publish_date_بورس کلاه موتور سواری و کلاه ایمنی موتورسیکلت کلاه موتورسنگین لوازم موتورسگین کلاه کاسکت وسپایی ] [سایت خرید و قیمت کلاه موتور سواری و لوازم ایمنی موتور] [فروشگاه کلاه کاسکت موتورمن] درباره کویر موتور: متحول کننده صنعت [rule_ruleNumber_plain] [rule_ruleNumber] [فروشگاه کلاه موتور ، فروشگاه کلاه ایمنی موتور سواری ، فروشگاه کلاه کاسکت تهران ،مشهد،خوزستان،ایلام،رشت،زنجان،لرستان،اردبیل،کردستان و ارسال رایگان به تمام ایران.فروشگاه لوازم موتور سیکلت لوازم موتور سواری ، تجهیزات موتورسواری ، طلق کلاه کاسکت ، لوازم کلاه کاسکت، ابر کلاه کاسکت ، کلاه کاسکت ارزان قیمت ، خرید کلاه وسپا ، خرید کلاه کراس ، کلاه فک متحرک کلاه ایمنی بدون فک کلاه کاسکت فک متحرک ارزان قیمت کلاه راپیدو ، ردلاین ، تکنو ، lvs ال وی اس ، لباس موتور سواری کلاه موتورسیکلت یزد یاسوج گیلان زاهدان همدان کلاه موتور زرد ، کلاه موتور قرمز ، کلاه موتور مشکی ، کلاه کاسکت نارنجی در سایت کلاه کاسکت تهران بورس لوازم موتورسواری] زمان مطالعه: 7 دقیقه

صنعت موتور سیکلت در ایران بسیار پیچیده است، زیرا حمایت‌های صنعت خودروسازی از سوی دولت بسیار کم رنگ است از طرفی مشکلات آن با صنایع مشابه برابر حتی بیشتر است. کویر موتور شرکتی است که با بیش از نیم قرن تجربه توانسته سالیان سال در این صنعت نقش کلیدی داشته باشد و بر مشکلات تا حدودی غلبه کند. در این مقاله قصد داریم با شرکت کویر موتور بیشتر آشنا شویم و از گذاشته تا امروز این شرکت را بررسی کنیم.

این متن تبلیغاتی نیست ولی به دلیل فقر اطلاعاتی در این زمینه در بسیاری از موارد از اطلاعات اعلامی سایت یکتاز سیکلت کویر استفاده شده است و احتمالاً جانب‌دارانه است.

 

 

تاریخچه

اولین پایه یکتاز سیکلت کویر از سال 1336 توسط عباسعلی رضایی با راه‌اندازی یک گاراژ تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت در اصفهان گذاشته شد. به مرور با واردات قطعات تعمیراتی از کشورهای مختلف و عرضه آن به کل کشور کسب و کار عباسعلی رضایی گسترش یافت تا آنکه توانست با عقد قراردادی با شرکت‌های قالب سازی شروع به تولید و فروش قطعات موتورسیکلت در سطح کشور بکند.

اما بصورت رسمی شرکت کویر موتور در سال 1380 با تولید موتورسیکلت KAVIR CG-125cc آغاز شد. این شرکت توانست با کیفیت محصولی معقول و قیمت مناسب فروش بسیار عالی را تجربه کند تا جایی که دومین کارخانه را تنها پس از یک سال از تاسیس شرکت آغاز به کار کرد.

 

متاسفانه به دلیل تبدیل شدن چک برگشتی به جرم حقوقی بسیاری از مطالبه‌های شرکت کویر موتور وصول نشد، و شرکت را به بحران بزرگی انداخت. به همین خاطر بنیانگذاران مجبور به تعطیل کردن برخی از فعالیت‌ها شدند. از آن پس کویر استراتژی خود را به فروش به خریدار آخر تغییر داد و در سطح شهر شروع به احداث نمایندگی فروش کرد.

امروزه کویر بیش از نود نمایندگی در سراسر ایران با بیش از 5000 پرسنل دارد. و علاوه بر واردات موتور سیکلت از خارج، تولیدات خود را دارد و به تازگی شروع به تولید موتور برقی نیز کرده است.

 

 

افتخارات یکتاز سیکلت کویر

  • گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015از شرکت AQC
  • گواهی نامه سیستم مدیریت رضایت مندی مشتریان ISO 10003:2018 از شرکت AQC
  • گواهی نامه کیفیت واستاندارد ازموسسۀ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)(از سال 1394 تا سال 1399 پنج دوره ی متوالی رتبه ی اول خدمات پس از فروش بین 80 شرکت عرضه کننده موتور سیکلت)
  • گواهی نامه تحقیق و توسعه از طرف وزارت محترم صمت
  • گواهی نامه شرکت MOTUL فرانسه
  • گواهی نامه شرکت YUASA ژاپن
  • گواهی نامه نقره ای شرکت BRP کانادا
  • لوح تقدیر از طرف ریاست محترم پلیس راهنمایی رانندگی ناجا، سردار مؤمنی
  • لوح تقدیر از طرف ریاست محترم فدراسیون موتور سواری جناب آقای صیدانلو
  • لوح تقدیر از طرف گردهمایی سازندگان منطقه 3
  • لوح تقدیر از طرف چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار
  • لوح تقدیر از طرف رؤسای محترم سازمان صنایع و معادن اصفهان، آقایان حسینی و هاشمی
  • لوح تقدیر از طرف can-am
  • لوح تقدیر از طرف شهردار محترم تهران1395
  • لوح تقدیر از طرف فرماندار محترم شهرضا1398
  • لوح تقدیر از طرف فاکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی1398
  • لوح تقدیر از طرف مدیر کل محترم  مهندس نیرومند1398
  • لوح تقدیر از طرف سازمان انتقال خون ایران 1399
  • تندیس مرکز همایشهای صدا و سیما1390
  • تندیس بزرگان رضایتمندی مشتری دیماه 1390
  • تندیس برتر همایش بزرگان توسعۀ ملی به مناسبت روز ملی استاندارد
  • تندیس دیموند، در زمینۀ تولید، توزیع و پخش کالا در ایران
  • تندیس حلقۀ ارجان
  • تندیس LIFAV
  • تندیس اولین نمایشگاه بین المللی دوچرخه
  • تندیس اولین نمایشگاه بین المللی وسائل نقلیه برقی و هیبریدی بهمن 1393
  • تندیس سیزدهمین نمایشگاه بین المللی 1393
  • تندیس دومین نمایشگاه بین المللی وسائل نقلیه برقی و هیبریدی بهمن 1394
  • کاپ مقام اول مسابقات موتور کراس 1398
  • کاپ مقام دوم تیمی مسابقات موتور کراس کشوری 1398
  • کاپ مقام دوم تیمی مسابقات کشوری در اردکان 1398
  • کاپ مقام اول مسابقات موتور سواری مرداد 1399
  • کاپ مقام اول مسابقه چندجانبه موتوکراس آیلند کاپ  مرداد 1399
  • کاپ KUBOK KASPIYAN 2019

 

دستاوردهای کویر برای جامعه موتور سواران

پس از انقلاب بسیاری از شرکت‌های مطرخ موتورسازی فعالیت خود در بازار قطع کردند و بازار به دست شرکت‌های چینی و هندی افتاد. این طلسم تا سال 1390 ادامه داشت تا اینکه شرکت کویر موتور با تلاش فراوان تواست نمایندگی شرکت KTM اتریش بدست آورد. توجه کنید اخذ نمایندگی کی تی ام تاثیر بسیار گسترده‌ای در صنعت داشت زیرا قانون گذار را موجاب به شماره گذاری موتورسیکلت با حجم 250CC کرد (قبل از آن بالای 200CC اجازه پلاک شدن نداشت) .

پس از کی‌تی‌ام با شروع مذاکرات برجام کویر توانست نمایندگی شرکت‌های مطرحی مانند: هیوسانگ؛ وسپا؛ پیاجیو و هوسکوارنا کرد. اما گل سرسبد موتورسیکلت وارداتی کویر موتور، شرکت ژاپنی کاوازاکی است که با عقد قرارداد برجام در بازار ایران پس از سالیان سال برگشت.

در سال 1398 وقتی شرکت کویر با همکاری شرکت‌های مطرح موتورسازی اقدام به ساخت کارخانه کرد ولی به دلیل اعمال تحریم‌ها هیچگاه کارخانه‌ها تولیدی نداشتند اگر کارخانه به بهره برداری کامل می‌رید قیمت موتورهای ژاپنی در ایران بسیار پایین و معقول بود.

 

درست است که کیفیت موتورسیکلت‌های کویر در حد کلاس جهانی نیست ولی در بازار منطقه‌ای کیفیت بدی هم ندارد و گاهاً می‌توانیم در بازار عربی مانند عراق محصولات آن را ببینیم. این موضوع شاید در آینده باعث شود دولت سرمایه گذاری گسترده در این صنعت انجام دهد.

 

کویر موتور گران یا متمایز

همانطور که می‌دانید شعار رسمی گروه کویرموتور موتور تمایز در حرکت است و واقعاً در این سالیان توانسته با پیشرو بودن برای موتورسوار ایرانی تمایز را ایجاد کند. البته باید بگوییم این قدرت باعث این شرکت روی به گران فروشی بیوفتد، برای مثال یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌ها کاوازاکی Z300 است که قیمت جهانی آن برای نسخه استاندارد 4200 دلار است که با دلار 30.000 تومانی باید در ایران حداکثر 150 میلیون باشد، ولی متاسفانه این موتور سیکلت در کویر موتور به قیمت 348 میلیون بفروش می‌رسد. سودی بیشتر از 120%!!!

 

 

موتورها و برندهای محبوب کویر

لیست تمامی موتورسیکلت‌های تولید و وارد شده این شرکت

طرح هوندا

موتور های طرح هوندا یکی از پر ظرفدار ترین موتور سیکلت های خیابان های ایران است. هر ایرانی حداقل یک بار این نوع موتور سیکلت را دیده و با آن خاطره دارد. شرکت کویر موتور همانند سایر رقبایش در تولید این نوع موتور سیکلت پیشتاز است و نسبتاً از کیفیت بالایی برخوردار است. کویر CDI را در سه حجم موتور 125، 150 و 200 با رینگ آلمینیومی و پره‌ای عرضه می‌کند.

 

طرح ویو

کویر در فروش طرح ویو نیز با نام تجازی رادیسون 125 توانست خوش بدرخشد. این شرکت کمی با برچسب توانست این مدل را اسپرت‌تر و جذاب‌تر کند. رادیسون دارای جعبه دنده اتوماتیک است ولی عملکرد آن در شتاب سرعت واقعاً مناسب است و از طرفی استهلاک و قیمت کمی دارد.

 

طرح کلیک

موج سواری یکی از استراتژی‌های خوب برای کسب سود است که شرکت کویر از آن استفاده می‌کند. موتورهای کلیک در بازار فروش زیادی داشتند و کویر نیز با واردات این موتورسیکلت از چین با قیمت پایین با نام S2 از این بازار سهم گرفت. البته کیفیت ساخت این موتور زیاد نمی‌تواند شما را راضی کند زیرا استهلاک و لرزش آن بالا است.

 

KTM

DUCK و RC در دو حجم 200 و 250 توسط کویر به بازار ایران راه یافتند که جهشی در صنعت موتور ایران بود. زیرا پس از انقلاب اولین برند اروپایی نئائرسیکلت کشور کی تی ام بود که با تلاش فراوان وارد کشور شد. از این برند اتریشی هر چه بگوییم کم است زیرا هم زیبا است هم کیفیت ساخت بالایی دارد. تنها نقطه منفی آن قیمتش است که وجود تحریم‌ها بدتر هم شد.

 

KAWAZAKI

برند بزرگ کاوازاکی نیازی به تشریح ندارد. کویرموتور توانست چندین مدل از ایت شرکت را وارد بازار ایران کند که معروف‌ترین‌شان NINJA, Z, KL, ZX-R و Versys است. ZX-R چهار سیلندر دارد ولی کویر با مکاتبات طولانی تواسنت مجوز شماره گذاری آن را دریافت کند.به دلیل قیمت‌گذاری پایین‌تر کویر در عرضه این موتور سعی کرده است برخی آپشن‌ها مانند ABS را گزینشی کند.

 

MAGELLI

مگلی در واقع برندی اینگلیسی است اما کویرموتور، موتور سیکلت خود را با این نام وارد ایران کرده است. موتورسیکلت مگلی 200 در واقع ساخت لیفان است که نامش KPR-200 است و نمی‌توان آن را برند اروپایی نامید. صدای این موتور بسیار اغوا کننده است ولی از لحاظ سرعت و قدرت نباید انتظار بالایی از آن داشته باشید.

 

VESPA

وسپا ایتالیا سطح جدایی با دیگر برندهای بازار دارد، از مدل‌های وارد شده وسپا در ایران GTS، Primavera، اسپرینت و 946 هستند. کیفیت وسپا بسیار بالا است و برای شهر سواری نرم و ظاهری زیبا دارد.

 

ZONTES

زونتس برندی چینی و تازه وارد در ایران است ولی استاندارد آن بسیار اروپایی و بالا است. از مدل‌های زونتس V, Z, N در ایران هستند که در سه کلاس استریت، کروز و نیکد عرضه می‌شوند. از ویژگی‌های موتورهای زونتس می‌توان به لاستیک 180، اتصال به گوشی برای روشن و خاموش کرئن موتور، فرمان پذیری عالی اشاره کرد.

 

HYOSUNG

هیوسانگ برای کره جنوبی است و در تولید موتورهای عضلانی تبحر دارد. البته متاسفانه موتورسیکلت محبوب آن یعنی GTS زود از بازار ایران خارج شد (1394). صدای هیوسانگ زبان زد خاص و عام است و استهلاک خوبی دارد اما هم اکنون قطعات آن بسیار کمیاب شده است.

 

HUSQVARNA

هاسکوارنا اتریشی یکی از خوش‌نام‌ترین برندها در کلاس کراس و اندو است. تقریباً اوج لذت آفرود سواری با هاسکوارنا FE است. این موتورسیکلت با حجم 249سی‌سی در ایران عرضه می‌شود.

 

موتورهای برقی

ET1 و 1958 و 2000 ES سه مدل موتورسیکلت برقی شرکت کویر موتور است که از سال 1398 شروع به تولید شده‌اند. دو مدل اول فروش بدی دارند زیرا هم ظاهر خوبی ندارند هم قیمت بالایی دارند ولی مدل ES که اسکوتر برقی است فروش بسیار یخوبی بین عموم دارد. برای مثال بانوان علاقه زیادی به خرید این موتور دارند و حتی می‌توان در پیکموتوری درون شهری برای سازمان‌ها از آن استفاده کرد.

 

 

فعالیت‌های جانبی

فعالیت کویر به موتورسیکلت محدود نشده و سعی در تامین لوازم موتورسیکلت و موتورسواری نیز کرده است. بدیهی است که وقتی شرکتی موتور را می‌فروشد باید قطعات آن را برای نمایندگی محیا کند. از واردات لوازم موتورسواری می‌توان به برند کلاه کاسکت وسپا و آیرو اشاره کرد.

 

حضور در عرصه های مسابقاتی و ورزشی یکی دیگر از افتخارات و کارهای مهم شرکت کویر است. فعالیت ورزشی و باشگاه‌داری در زمینه موتورسواری با تیم کامل مردان و زنان از دستاوردهای مهم آن‌ها در این زمینه می‌باشد. تیم کویرموتور از نونهالان گرفته تا رده پیشکسوتان همواره در مسابقات شرکت می‌کنند و افتخارات نیز کسب کرده‌اند.

 

سخن پایانی

چه قبول داشته باشید چه نه یکتاز سیکلت کویر یکی از پیشگامان و بزرگان صنعت موتور سیکلت در کشور است و اگر شرایط کنونی وجود نداشت شاید نام مطرحی در بازار خاور میانه میشد. امروزه کمی کویر روی به گران فروشی آورده که امیدواریم این وضع تغییر پیدا کند. اگر خاطره‌ای با موتورسیکلت‌های کویر موتور دارید در قسمت کامنت بنویسید.

سوالات متداول

اولین موتورسیکلت کویر در چه سالی تولید شده؟ 1380 با مدل CDI125cc

کویر واردکننده موتور چه شرکت‌های است؟ از شرکت‌های چینی گرفته تا KTM اتریشی و کاوازاکی و &8230;.

موسس شرکت یکتاز سیکلت کویر چه کسی است؟ عباسعلی رضایی در شهر اصفهان

نوشته درباره کویر موتور: متحول کننده صنعت موتورسیکلت در ایران اولین بار در جی‌تی موتور: مرجع اطلاعات موتور سیکلت و موتور سواری. پدیدار شد.

#درباره #کویر #موتور #متحول #کننده #صنعت Prompt دانستنی‌های موتور سیکلت خرید اینترنتی کلاه کاسکت و خرید و قیمت آنلاین کلاه موتورسیکلت ارزان
[قیمت کلاه کاسکت > خرید مستقیم کلاه ایمنی موتور سواری از فروشگاه و سایت کلاه کاسکت و نمایندگی انواع لوازم موتور سواری در تهران همراه ارسال رایگان و سریع به سراسر کشور 09127921098 – 09913539773] #کلاه کاسکت #کلاه موتور #لوارم موتور سواری #کلاه کاسکت ارزان #کلاه موتور سواری #کلاه موتورسیکلت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید