استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی، از کجا بفهمیم بیمه تکمیلی داریم؟

هفته آینده، باید آزمایشی را که پزشک برایتان تجویز کرده انجام دهید، اما نگرانید که آیا بیمه تکمیلیتان اعتبار دارد یا خیر. شاید حتی مطمئن نباشید در شرکتی که مشغول به کار هستید، برایتان بیمه تکمیلی در نظر گرفته شده یا نه. اساساً این سؤال مطرح است که آیا تحت پوشش بیمه تکمیلی هستید یا خیر؟
پاسخ همه این نگرانیها ساده است. تنها با وارد کردن کد ملی خود، بهصورت آنلاین و سریع استعلام بیمه تکمیلی خود را انجام داده و بررسی کنید که آیا تحت پوشش بیمه تکمیلی هستید؟ کدام شرکت بیمهگر شما را پوشش میدهد و اعتبار بیمه شما تا چه تاریخی است؟
استعلام بیمه تکمیلی از طریق سایت بیمه مرکزی
استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی از طریق سامانه بیمه مرکزی امکانپذیر است. البته این قابلیت برای افرادی که بیمه تکمیلی انفرادی دارند، فعال است. در صورت در دسترس نبودن سایت بیمه مرکزی از سامانه شرکت بیمهای که بیمه تکمیلی برای شما رد میشود، استعلام بگیرید. در ادامه، مسیری که باید برای استعلام بیمه تکمیلی طی کنید، توضیح شده است:
- پس از ورود به سایت بیمه مرکزی و انتخاب “استعلام سوابق بیمه” گزینه “ثبت استعلام جدید” را انتخاب کنید.

۲. در مرحله بعد، اطلاعات شخصی خود نظیر کد ملی، سال تولد و شماره تلفن همراه را وارد کنید. با کلیک بر روی گزینه “تایید” مرحله بعد در دسترس قرار میگیرد و پس از چند دقیقه، یک پیامک از سامانه بیمهمرکزی برای شما ارسال میشود.

نکته: دریافت پیامک ممکن است دقایقی طول بکشد.
۳. بعد از دریافت پیامک و تأیید موفقیتآمیز بودن پیگیری بیمه، با وارد کردن شماره تماس و کد پیگیری پیامک شده، روی گزینه «پیگیری استعلام» کلیک کنید.

در ادامه، امکان مشاهده استعلام سوابق بیمه از جمله بیمه تکمیلی خود را خواهید داشت.
نحوه استعلام بیمه تکمیلی به صورت گروهی و سازمانی
بیمه تکمیلی برخی افراد از طریق سازمان یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستند، ارائه میشود. این نوع بیمهها معمولاً در قالب قراردادهای گروهی میان شرکت شما و شرکت بیمهگر منعقد میشوند و اغلب بهدلیل پوششهای جامعتر و هزینههای مقرونبهصرفه، جزء بهترین گزینههای بیمه درمانی تکمیلی محسوب میشوند.
ممکن است اطلاعات شخصی مربوط به این بیمهها در سامانه استعلام بیمه مرکزی نمایش داده نشود. دلیل این موضوع به نحوه عقد قرارداد بازمیگردد؛ چراکه در قراردادهای گروهی، شرکت یا نهاد مربوطه بهعنوان طرف اصلی قرارداد با شرکت بیمه ثبت میشود و به همین دلیل، اطلاعات بیمهای کارکنان بهصورت مستقیم در سامانه قابل مشاهده نیست.
استعلام بیمه تکمیلی سازمانی
بیشتر افراد از طریق محل کارشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار میگیرند. با این حال، سؤال “چگونه بفهمیم بیمه تکمیلی داریم؟” هنوز برای بسیاری مطرح است. اگر بیمه تکمیلی شما بهصورت سازمانی فعال شده باشد، سادهترین راه برای استعلام آن مراجعه به واحد منابع انسانی (HR) شرکت است. شرکتهای بیمه معمولاً سامانهای برای بیمهشدگان فراهم کردهاند تا بتوانند هزینههای درمانی خود را ثبت و پیگیری کنند. پس از دریافت آدرس سامانه، اطلاعاتی مانند تاریخ شروع و پایان پوشش بیمه تکمیلیتان بهطور دقیق قابل مشاهده است.

همچنین میتوانید با تماس مستقیم با شرکت بیمهگر و ارائه اطلاعاتی مانند کد ملی و شماره بیمهنامه، وضعیت بیمه تکمیلی خود را استعلام بگیرید و از جزئیاتی مانند مدت اعتبار و میزان پوششها مطلع شوید.
استعلام بیمه تکمیلی از طریق وبسایت شرکت بیمه
در صورتی که به هر نحوی نتوانستید از مراحل بالا، استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی خود را بگیرید، همچنان یک مسیر دیگر وجود دارد. وارد وبسایت شرکت بیمهکننده خود شده و از طریق پورتال، با ارائه کدملی، کد بیمهگزار و شماره تلفن همراه، استعلام بیمه تکمیلی خود را دریافت کنید. در ادامه، سامانههای اختصاصی هر شرکت بیمه برای استعلام بیمه تکمیلی آمده است:
استعلام بیمه تکمیلی آسیا با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی ایران با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی سامان با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی البرز با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی پاسارگاد با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی معلم با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی دی با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی پارسیان با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی تعاون با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی رازی با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی کوثر با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی سینا با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی دانا با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی ما با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی سرمد با کد ملی
استعلام بیمه تکمیلی SOS با کد ملی
اگر نسبت به داشتن بیمه تکمیلی یا مدت اعتبار آن اطمینان ندارید و به دنبال سایت استعلام بیمه تکمیلی هستید، میتوانید از راهکارهایی مانند مراجعه به سامانه بیمه مرکزی، استفاده از پورتال شرکت بیمهگر خود یا پیگیری از واحد منابع انسانی (HR) محل کار بهرهمند شوید. این منابع میتوانند اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار دهند.
استعلام بیمه تکمیلی دانا با کد ملی
برای استعلام و مشاهده سوابق بیمهتکمیلی دانا ابتدا وارد پنل کاربری شده و مراحل زیر را طی کنید:

- در بخش اول؛ کد ملی خود را که به عنوان نام کاربری شناخته شده، وارد کنید.
- در بخش دوم؛ کلمهعبور خود را وارد کنید، این رمز بهطور پیشفرض همان کد ملی بیمهگزار است.
پس از پرکردن فیلدهای مورد نظر، میتوانید در مرحله بعد اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
استعلام بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با کد ملی
برای استعلام و مشاهده اطلاعات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ وارد وبسایت “رسا سلامت” شده و مراحل زیر را طی کنید:

- در بخش اول، گزینه “بیمه شده” را انتخاب کنید.
- در بخش دوم و سوم، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید، نامکاربری شما همان کد ملی است.
پس از تکمیل، میتوانید سوابق بیمه تکمیلی آتیه سازان خود را مشاهده کنید.
استعلام بیمه تکمیلی دی با کد ملی
برای استعلام این بیمهنامه وارد سامانه بیمه دی شده و مراحل زیر را طی کنید:

- در بخش اول شماره کامل بیمهنامه خود را وارد کنید.
- در بخش دوم کد بیمهگزار را وارد کرده و کد امنیتی را به درستی تایپ کنید.
در صورتی که به اطلاعات خواسته شده دسترسی ندارید، میتوانید با شماره “۱۶۷۱” تماس گرفته تا اطلاعات خود را دریافت کنید.
استعلام بیمه تکمیلی ایران با کد ملی
مشاهده و استعلام بیمه تکمیلی ایران، تنها کافیست وارد وبسایت ایرانمن شده و با پر کردن کادر شماره بیمهنامه میتوانید به اطلاعات خواسته شده دسترسی داشته باشید.
با چند کلیک، بهترین بیمه درمانی را انتخاب کنید
بررسی برخی نکات ساده، میتواند از بروز مشکلات احتمالی هنگام مراجعه به مراکز درمانی جلوگیری کرده و زمینه بهرهمندی از خدمات درمانی را با اطمینان خاطر بیشتری فراهم سازد. در صورتی که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستید یا اعتبار بیمه شما به پایان رسیده است، فرصت را از دست ندهید. با مقایسه طرحهای مختلف و انتخاب مناسبترین گزینهها در سامانه بیمهداتکام، همین حالا برای خرید بیمه تکمیلی اقدام کنید تا در زمان نیاز، بدون دغدغه از خدمات درمانی استفاده کنید.
برای استعلام بیمه تکمیلی از سامانه بیمه مرکزی، به سایت بیمه مرکزی مراجعه کرده، گزینه “میز خدمات الکترونیک” را انتخاب کنید، سپس “استعلام سوابق بیمه” را انتخاب و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا وضعیت بیمه تکمیلی شما مشخص شود.
بله، شما میتوانید از طریق وبسایت شرکت بیمهگر خود با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه، وضعیت بیمه تکمیلی خود را استعلام کنید.
برای استعلام بیمه تکمیلی سازمانی، باید به واحد منابع انسانی سازمان یا شرکت خود مراجعه کنید یا با شرکت بیمهگر تماس بگیرید تا اطلاعات مربوط به بیمه تکمیلی شما را دریافت کنید.
خیر، استعلام بیمه تکمیلی از طریق سامانههای رسمی مانند بیمه مرکزی یا پورتال شرکتهای بیمهگر کاملاً رایگان است.
اولین دیدگاه را ثبت کنید