خرید و قیمت کلاه کاسکت, موتور سواری

معرفی تجهیزات و لوازم ضروری برای سفر با موتور سیکلت

[ad_1]

10 وسیله که باید برای مسافرت با موتور ببرید

راهنمای مطالعه:

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مسافرت با موتور سیکلت احتمالاً برای همه لذت بیشتری نسبت به رانندگی در شهر دارد اما به همان نسبت خطرناک‌تر نیز است! شما در جاده دست‌تان نسبت به شهر بسته‌تر است پس باید با حمل یک سری از وسایل ضروری که در ادامه خواهیم گفت خودتان را از خطر دور کنید یا در صورت نیاز از آن‌ها برای بقا استفاده کنید.

 

چه وسیله‌ای برای مسافرت مهم است؟

شما در مسافت‌های طولانی باید به وزن باری که حمل می‌کنید را به حداقل برسانید، پس کالاهایی که می‌خواهید حمل کنید واقعاً باید ضروری باشد، در غیر اینصورت ممکن است کمر درد شدیدی بگیرید. یک سری از وسایل مانند پوشاک که لازمه سفر هستند را باید دقیقاً به میزانی که نیازی دارید محاسبه کنید و ببرید. سری دیگر برای راحتی و جلوگیری حادثه غیر متقربه هستند تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

لوازم سفر با موتور

 

کیف ابزار تعمیرات موتور(آچار موتور)

یکی از اولین‌ها و مهم ترین چیزهایی که حتما باید آن را به همراه خود داشته باشید کیف ابزار تعمیر است. ممکن است در راه جایی که دسترسی شما به تعمیرگاهی نیست مجبور شوید خودتان موتور سیکلت خودتان را تعمیر کنید. بنابراین کیف ابزار حتماً همراه خود ببرید. محتویات داخل کیف باید یک آچار فرانسه، ییک پیچ کشتی دوسو، یک چهارسوی ریز و یک انبر قفلی باشد.

این کیف را به راحتی می توانید در زین قرار دهید یا در صورتی که به صورت کمر یا کوله پشتی است به خودتان آویزان کنید. به خاطر داشته باشید به همراه داشتن این کیف بسیار مهم و الزامی می باشد.

 

اسپری رفع پنچری یا تلمبه

احتمال پنچر شدن در جاده مخصوصاً برای موتورسیکلت که معمولاً از کناره حرکت می‌کند چندین برابر شهر است. شما با داشتن اسپری یا تلمبه می‌توانید بصورت موقت لاستیک خود را باد کنید تا به تعمیرگاهی بروید تا پنچری آن بصورت کامل رفع شود. حجم اسپری پنچری معمولاً نیم لیتر هوا است پس جای زیادی در کوله شما نمی‌گیرد ولی تلمبه کمی بزرگتر است.

 

کش باربند و باکس

برای حمل بارهای سنگین مانند لوازم کمپ باید از لوازم حمل بار موتور استفاده کنید. استفاده از باکس‌های حمل بار که بر روی موتورهای ادونچر بصورت پیشفرض قرار دارد می‌تواند کار شما را بسیار راحت کند. همچنین اگر بار شما کم است از کش باربند استفاده کنید تا لوازم را به موتورسیکلت خود چفت کنید.

حمل ضروریات در مسافرت

 

استارتر و کابل باتری موتور

کابل برای باتری به باطری یکنیاز ضروری است که باید همراه خود داشته باشید. شاید استارتر کمی برای تک نفره و زیر 500 کیلومتر ضروری نباشد اما اگر به صورت گروهی قصد مسافرت با موتور دارید، حتماً سعی کنید یک استارتر موتورسیکلت به همراه داشته باشید تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنید. استارتر باطری کالایی است که تقریباً گران است و وزن زیادی دارد اما باتری را شارژ می‌کند و نیازی به عمل باتری به باتری ندارید.

 

آب به مقدار کافی

منظور از بردن آب هم برای رفع تشنگی خودتان است و هم برای موتورتان! برای مثال اگر موتور سیکلت‌تان بشدت داغ کند با ریختن آب می‌توانید کمی آن را خنک کنیدو یا اگر لاستیک‌تان گلی شود با آب آن را تمیز کنید تا سر نخورید.

 

نقشه کاغذی

حتی اگر از مقصد خود مطمئن هستید و می‌دانید که کجا بروید و از کدام مسیر بروید باید با خود نقشه‌ی راهنمای مسیر داشته باشید. همچنین داشتن یک GPS و یا حتی داشتن یک قطب نما می‌تواند خیلی به شما کمک کند و در شرایط سخت از گم شدن شما جلو گیری می کند. این مورد مخصوصاً اگر قصد کویر گردی را دارید اهمیت دارد زیرا آنتن برای گوگل مپ ندارید، پس نقشه چاپ شده اهمیت خاصی دارد.

مسافرت گروهی با موتور سیکلت

 

لوازم ایمنی موتور سواری

بدیهی است که در آزاد راه شما سرعت زیادی با موتورسیکلت تجربه خواهید کرد، پس باید حواس‌تان باشد تا لوازمی بپوشید تا در صورت حادثه از جان شما محافظت کند. در مقاله‌ای جدا به معرفی انواع تجهیزات موتورسواری پرداخته‌ایم. اگر در شب قصد مسافرت دارید حتماً لباس روش و شبرنگ‌دار بپوشید یا حتی برای کلاه کاسکت خود چراغ نصب کنید.

 

 

لوازم مهم دیگر که باید با تامل بیشتری ببرید

برخی لوازم هستند که داشتن‌شان در سفر الزامی ندارد ولی اگر داشته باشید برای شما ضرری نخواهند داشت، بنابراین اگر جای کافی دارید بد نیست برخی از این وسایل را برحسب نیازتان با خودتان داشته باشید.

  • گرفتن هدست بلوتوثی برای کلاه کاسکت نیز می‌تواند در مسافرت مزایای زیادی داشته باشد، برای مثال در راه‌های طولانی می‌توانید اهنگ گوش دهید یا با تلفن ضحبت کنید. دقت کنید استفاده از هندزفری درون گوشی خطر دارد پس بهتر است از آن استفاده نکنید.
  • در شب در صورتی که موتورتان خراب شده باشد احتیاج به نور دارید. هد لامپ برای شما مزیت های زیادی دارد و در مواقع سخت کمکی است برای شما فقط به خاطر داشته باشید که یک باتری اضافه برای آن بردارید تا در مواقعی که باتری آن تمام شد آن را تعویض کنید. البته گوشی‌های امروزی تا حد زیادی این مورد را پوشش می‌دهند اما چراغ قوه نور متمرکز می‌تواند در صورت گیر افتادن در شب اطراف‌تان را از فاصله دور مطلع کند.
  • بردن چاقو و قاشق چنگال نیز می‌تواند مفید باشد. البته خریدن وسایل همه کاره که دارای چاقو، در باز کن، قاشق، آچار همه در یک کالا کوچک هستند نیز به شما توصیه می‌کنیم.
  • ممکن است در فصل سرما به سفر بروید یا دستان‌تان مدام عرق کند و رانندگی برای‌تان سخت بشود. از آنجایی‌ که دست‌های یک موتورسوار، در کنار گردن او، یکی از بزرگ‌ترین عضوهای بدن هستند که شما می‌توانید دمای بدنتان را با استفاده از آن‌ها، کنترل کنید. پس استفاده از دستکش را هیچ‌گاه فراموش نکنید.
  • حتماً با خودتان دستمال پارچه‌ای که بتوانید با آن عرق خود را پاک کنید و یا در مواقع ضروری دست خود را خشک کنید. می‌توانید این دستمال را درون جیب خود بگذارید. یا حتی می‌توانید دور گردن خود ببندید که از گردن شما در برابر نور خورشید محافظت کند. همچنین دستمال در مواقعی که زخمی بر روی بدن‌تان ایجاد شود می‌تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از خون ریزی باشد.

نمونه بار یک موتور سوار برای سفر

 

سخن پایانی

همانطور که مشهود است بیشتر وسایل معرفی شده برای دفع یا مقابله با حوادث است و در صورت موجود نبودن هر یک از کالاها در ملزومات مسافرت خود پشیمان خواهید شد. همچنین قبل از سفر موتور سیکلت خود را چک کنید و در صورت هر گونه مشکل و نقص فنی از سفر کردن با آن جدا بپرهیزید. به خاطر داشته باشید که در کل سفر کردن با موتور سیکلت خطرات خودش را دارد.

[ad_2]

منبع

1 نظر در “معرفی تجهیزات و لوازم ضروری برای سفر با موتور سیکلت

  1. آواتار soliadmin soliadmin گفت:

    فروشگاه و سایت خرید و قیمت کلاه کاسکت ارزان قیمت و خارجی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید